5 Oktober 2010

sesuatu yang harus kau tahu


arini aku d0wn gile..sume gara-gara dia..
n0pe!bukan pakwe takde 0rang hingin aku p0n, tapi b0leh la dikatakan member baek.. at least dats wut i think b0ut him..

rasa da setaun lebey sket aku rapat ngan dia..mungkin kit0rang bernaung di bawah z0diak yg sama, s0 cara kit0rang berfikir p0n lebey kurang..agaknya ni lah kenapa kit0rang b0leh bertahan dekat walaupun ramai gak yang tak caya kit0rang sekadar berteman..

tapi, dalam masa setahun ni jugaklah aku (dan dia) selalu rasa sakit disebabkan dia (klu dia sebab aku lah kan?)..

aku pernah cuba untuk lepaskan dia..nak tau kenapa aku selalu menangis gara-gara dia? k0rang pernah dengar lagu "Coba" yang dinyanyikan Faizal Tahir? meh aku dissect lagu tuh menurut k0nteks hubungan kit0rang..

ni lirik lagu tuh..


"coba kau dengar
coba kau coba
diam bila ku coba
untuk berbicara dengan kamu
pernahkah kau anggap
bila ku perlu tuk meluahkan rasa hati"


dia selalu datang tuk luahkan sakit hati dia,esp tentang hubungan dia dengan girlfren(s) dia, tapi aku sekalipun tak pernah cerita tentang rasa sedih aku tentang 0rang yang aku sayang (ada kat Malaysia) pada dia..nak tau kenapa?sebab tiap kali aku nak start bercerita, ada je t0pik2 yang tak penting yang dia cerita @ bincang ngan aku..s0 tiap kali tu la niat aku nak luahkan rasa hati aku terbantut..


"dan bila kau bersuara
setia ku mendengar
agar tenang kau merasa"


bila tyme dia cerita, aku akan dengar dgn penuh sabar, sebab aku nak dia dapat rasa sabar dan tenang lepas dia luahkan..walaupun pukul 4 pagi, aku dah mengantuk dan aku kesejukan gara-gara hujan..


"chorus
siapa sebenarnya aku padamu
mungkin sama dengan teman lain
yang bisa kau buat begitu
dan bila
tiada lagi teman bermain
kau pulang mendapatkan aku
itulah aku padamu"


aku bukan mintak lebey, tp at least hargai aku sebagai kawan dia..tu je! cam tadi, aku sedey gile bile dia cakap yang dia rushing balik umah semata risaukan m0to member..sampai dia tak pegi temankan member yang laen untuk makan lunch..bukan nak pikirkan aku yang dia dah janji terlebih dulu..yang dah tunggu dia dekat sejam sampai hampir gastric..


"coba kau lihat
coba kau coba
renung ke mata aku
bila ku kaku melihatmu
pernahkah kau ada
bila ku perlu tuk menyatakan rasa sakit dalam diri
dan bila kau perlu
setia ku menunggu
agar senang kau merasa"


pernah sekali aku cuba gak tuk cerita tentang si dia yang jauh nun kat Malaysia yang aku sayang..tapi tau pe jadi?aleh2, dia cerita pasal keluh kesah hubungan dia..aku p0n dengar r..

"repeat chorus"

bukan aku tak suka dia datang kat aku tuk aku dengar sume rasa walang dalam hati dia..aku memang nak dengar..in fact, aku selalu welc0me dia tuk datang..dan tak pernah sekalipun aku rasa tak ikhlas..aku gembira malah sebab dia percaya kat aku tuk aku tampung semua keluhan yang ingin dia buang..

tapi, aku rasa sedey bila hubungan ni tak berjalan dua arah..kadang aku rasa aku hanya diperlukan tyme dia sedey je..tyme dia eppy, masih banyak member2 dia yang laen yang lebey penting..


"maafkan kerana ku tak pernah
terlintas tuk menulis padamu
salahkan ku
tak mungkin lagi aku meminta
untuk kau mendengar
untuk kau melihat ke mataku"


aku tak pernah gitau dia tentang ni, sebab aku takut akan kehilangan dia..tp sekarang aku rasa dah sampai masanya untuk aku lepaskan dia..sebab aku rasa, dia p0n dah mulai rasa rimas dengan sikap aku yang 0ver-sensitive ni..tp nak wat camne, inilah aku..


p/s : agaknya lah kan, kalau aku cantik, aku mungkin tak akan dilayan sebegini..^^,

Tiada ulasan: