12 Julai 2011

berCINTA


masih ingat entry aku yang "perasan" tu?alaa..yang pasal ada 3 lamaran tak rasmi dari kawan2 aku ajak aku kawen tu..ahaha..entry tu SANGATLAH menimbulkan k0ntr0versi dalam idup ak..baek member dari medan, atau gang dari malaysia, sume pakat nanya, "bet0i ka ang nak nikah dah aja?ang biaq bet0i? angin xdak, apa takdak, tup2, da nk kawen!" ahaha..kan da kata, tu juz lamaran je..bukan aku terima p0n..

kali ni nak share tentang gej0lak perasaan yg melanda aku 4 da past few days........

lepas kes kene ajak kawen tu, budak-budak tu sib0k la ajak kapel kan.. d0k tanye bile la nak jadi awek dy0rang.. ahahaha! adeh..

bukan aku taknak.. ingat aku ni tak n0rmal ke.. teng0k semua ada pakwe, mestila aku ada rasa nak jugak kan.. aku bukan malaikat, aku tak b0le tipu perasaan aku.. aku p0n macam remaja yang laen jugak, ada rasa nak menyayangi dan disayangi..:)

tapi aku lebih takut..takut kat kemurkaan Dia..aku ni da la iman senipis-nipisnya, kulit bawang p0n kalah.. perintahNya p0n selalu tak sempurna aku buat, ni nak cari pasal langgar lak larangan yang dah terang-terang Dia bagitau..

aku tak kata cinta tu salah.. bukan ke cinta tu suatu fitrah? fitrah yg dijadikan dalam diri setiap anak Adam. tapi kenapa bercinta atau perkataan kerennya c0olnye bile kite sebut, kapel tu jadi haram, sebab mesti tyme kapel tu akan melanggar beberapa syari'at Islam..

1) tak mungkin kita akan menundukkan pandangan terhadap kekasih kita kan? dengan kawan2 p0n aku selalu terbabas, apa lagi kalau aku bcakap ngan pakwe aku?k0mpem2 la aku nanti sib0k nak tenung mata dia dengan api cinta yang membara dalam mata aku! XD

2) 0rang yg berkapel ni, mesti nak berdua-duaan dengan kekasihnya, tak kira la dalam rumah ataup0n luar rumah.. sering 0rang anggap kalau kat luar, "ringan" sikit..sebab kita set mind yang kita tak berdua je..ramai lagi sekeliling kita.. padahal aku tau, tu just cara aku memainkan / memanipulasi hukum dalam "menghalalkan" yang haram..

3) kalau dah kapel, k0mpem2 la selalu berangan pasal si dia.. tu dah jadi zina hati..nau'zubillah..:((

sebab tu la aku seb0leh mungkin berjuang mempertahankan yang satu ni..tipula kalau aku tak rasa jeles bile teng0k semua 0rang berpasang-pasangan..aku p0n nak gak..tapi aku nak yang lebey manis..yang dah ada ikatan halalnya..ikatan suci perkahwinan.. itu je yang aku b0le hadiahkan pada sang suami.. cinta pertama aku pada yang bernama lelaki.. dan itup0n aku harap sangat yg niat aku tak terpes0ng.. aku nak menikah kerana Allah..bukan kerana nafsu cinta tiupan syaitan lakhnat..

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada sese0rang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk mecintaiMu..

Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati sese0rang yang tertaut hatinya padaMu, agar tidak jatuh aku ke dalam jurang cinta nafsu..

(edited fr0m www.iluvislam.com)

masih jauh perjalanan aku..masih banyak yg aku nk kene tunaikan..nak bahagiakan mak ayah dulu..nak manjakan adik2 dulu..nak balas jasa kakak2 dulu..baru b0le pikir bahagia diri sendiri kan..

aku sanggup k0rbankan apa je tuk keluarga ak yg da banyak supp0rt aku..walaupun itu hidup maupun kebahagiaan aku..^^

Tiada ulasan: