24 Disember 2008

alkisah tuna dan roti..err,campur cheese sekali!

b0san tak b0san cuti ni, kit0rang sanggup temankan sorang hamba Allah nih pegi sh0pping camera kat carref0ur..(s0ry pakcik,jgn kecik ati)..huhu!pastu dia ajak kit0rang (lupe plak!aku n ida) pegi teman dia berkara0ke,xpun teman dia t0nt0n wayang. tapi kit0rang xmb0h, sbb da malam..malas tauk! sian dia, sebab dia b0san. tapi nak wat camne, nasiblah. hehe.

pastu aku n ida p0n pegi masuk carref0ur setelah melepaskan pemergian pakcik tuh pulang (eleh, kit0rang tau dia merajuk). rencananya nak beli ker0p0k lay's jerk sebagai snek saat 'dvd marath0n' (thanks t0 zizi n his fren). tapi tiba2 kit0rang cam kena rasuk jer tuk membeli tuna dan r0ti. ni semua gara-gara terpengaruh cerita sex & city (baaaadd influence!). setelah mengambil 6 bungkus lay's (3 aku, 3 ida), kit0rang p0n melangkah ke bahagian makanan dalam tin. cari punye cari, jumpa p0n tuna! terkejut gilak teng0k harga dia! rp24000!!gilak! pastu, seb bek ida jalan sket,  kit0rang p0n nampak ada tuna yang berharga separ0 dari ituh! puas lah kami! kit0rang p0n amek jerk 1 tin..

pastuh, misi mencari r0ti. kit0rang p0n pegi tempat biasa. kit0rang p0n amek sebungkus dengan jumlah 6 keping didalamnya (kit0rang kira, xnk rugi!) yang berharga rp7500. pastu kit0rang p0n nak pegi bayar. tapi tibe2, ternampak r0ti panjang berharga rp13500. kit0rang p0n kira r jumlah kepingan roti dia. ada 12!ha..untung-untung! sebab yang kali ni punya untuk 6 keping harga dia rp6750 jer! pastu kit0rang p0n amek yang paling lembut (lembik sebenarnya). dah dalam perjalanan ke kaunter, ternampak pulak r0ti yang sebungkus rp5000! jeng..jeng..jeng! palagih!  terus lah kit0rang mengira kepingan r0ti (cam x biasa jerk!). taraaa!!! sebenarnya, r0ti itu, ada 6 keping semuanya! (nada drag0n ball). haha! tanpe menunggu lebih lanjut, kit0rang p0n mengambil 2 bungkus. s0, rp10000 untuk 12 keping! hemat kan? huhu!

kit0rang p0n melanjutkan misi membayar yang telah tertunda beberapa kali sebelum ini. setelah jumpa ca0unter queue yang paling pendek, kit0rang p0n letak barang atas menatang yang bergerak tuh! ala, yang justin n mad0nna jalan dalam vide0 clip '4 minutes' tuh! bila dah keluarkan, aku baru perasan yang semua barang kit0rang dalam angka genap, kecuali tuna! alamak! mana aci! aku p0n cepat-cepat berlari-lari anak untuk mengambil tuna! ye r, tuna tuh dah r jauh ke belakang! pastuh, queue dah r pendek! (selang 2 orang jek dari cashier). bila aku sampai je kat ida balik,fuh! seb bek sempat! sebab orang depan ida dah abeh bayar!

lepas kit0rang bayar, kit0rang p0n nak balik. hehe! tau tak, rupa-rupanya barang kit0rang sama jer; 3 lay's, 1 bungkus r0ti, 1 tin tuna. cam hampeh lak aku rasa. xpe r, layaaaannn...

s0,bila dah sampai rumah, kit0rang terus layan cite 'the happening' pastuh sambung 'accidental husband'. tau-tau jerk aku dah terhabiskan 2 bungkus lay's! ceyt! pantang mende ade, musti mengunyah jerk! pastuh, dah penat, kit0rang p0n tid0..

bes0knya, aku bangun k0l 1 t/hari. ni sume sebab xleh tid0! tapi betul-betul bangun k0l 2 petang. tu p0n sebab ida x berhenti membebel suh aku bangun! siap umpan aku cakap r0ti n tuna sedap gila! plus cheese.. aku p0n bangun r, walaup0n aku x paham kenapa dia nak aku bangun sangat. kuar jer dari t0ilet, aku p0n serbu makanan tuh! pergh! terangkat beb! siap da abehkan r0ti ida campur bukak plak bungkusan r0ti aku. tapi, stil x kenyang walaupun sampai muak aku makan! mana taknye! berapa keping cheese dah aku sumbat! (lupe plak, cheese kit0rang x beli semalam sebab ida kata dia ada banyak). rupa-rupanya, aku tak kenyang sebab x telan nasi. ceyt! dasar perut melayu! camne p0n kene gak cari nasi! s0, sampai sini jerk dulu k? aku nak pegi teman ida tampal gigi (berapa hari da tangguh), pastu nak cari nasi! lapo0o0o0!!!!!!!!!!

p/s : ni adalah entry buhsan xdop kije tyme cuti!

Tiada ulasan: