9 Mei 2009

terkilan..terkilan..

semalam aku nangeh lagi..
sume gara2 p0rseni, aku tak dapat wat pe yang aku nak..

aku dah terjanji nak t0long member tari aku (ZeVen Dancers @ Zero Seven Dancers) tuk wat persembahan malam penutupan porseni (s0mekind of art n sp0rts annual event) bulan lepas..tu p0n sebab banyak kali dy0rang ajak aku since dah 2 orang kuar, s0 kit0rang yg asalnya ber-7 tinggal berlima.. aku t0long sebab kesian.. kae.. mula2 dy0rang ajak masuk c0mpetiti0n, tapi seb bek aku demam kuat sehari b4 tuh, s0 aku ada alasan kuat tarik diri.. bukan tak ikhlas, tapi yang aku lemahnye dy0rang nih suke sangat wat last minute.. bayangkanlah, 2 ari lagi nak tanding, tapi ada dlm 2 bait lagi tak dapat choreograph.. adeh~ tuh agaknya mitha n yasmin kuar kot..

yang tuk penutupan persembahan semalam pon, pukul 11 lebey malam ari khamis baru siap chore0.. padahal aku dah ajak dari last week lagi, tapi yg dy0rang tau jawabnya, "tenang dong..masih lama koq!" penat tau tak?

ari isnin aritu, aku ada p0st mortem futsal as i'm d pen0long pengarah projek 4 d league last time.. s0, kit0rang decide r nak wat makan2 jumaat malam.. seyes, aku betul2 tak tau yang malam penutupan p0rseni tuh malam yg sama.. aku ingat next week 0r at least, ari sabtu @ t0night.. bes0knye baru aku tau dari ZVD.. adeh~

nak wat camne, aku dah terjanji ngan ZVD, s0 aku pasrah je r.. tapi aku stil ada sikit harapan nak gak gi makan2 tuh sebab biasanya kit0rang perf0rm dlm 7 lebey pm..n makan2 tuh dalam pkl 8..tapi tau pe jadi, dalam 5 mins lagi nak tampil ni, blackout + ujan plak! aduh! memang r medan nih.. mula-mula sabar lagi.. tapi bila dah masuk 8.30 malam, aku bengang r.. dah putus asa da.. kalau tak pikirkan dy0rang tuh, aku dah ch0w dah j0in ajk2 futsal laen.. tapi aku sabar lagi.. yang aku mampu wat, menangeh je r.. rasa kempunan gile nak hang-0ut ngan dy0rang.. esp ketua yg tak lama lagi nak letak jawatan..

dalam pkl 9 malam (dua jam ok tunggu) baru ada elektrik balik.. s0 kit0rang p0n ready r kan sebab memang kit0rang yg kuar dulu patutnya.. tyme tuh aku dah semangat balik sebab dalam 15 mins setel, rase sempat lagi kejar dak2 tuh.. tapi sampai je kat tepi stage, ajk mlm tuh gitau yang kit0rang kene tunggu lagi dalam sejam.. aku terus terduduk.. gelabah jap budak2 ZVD laen tengok aku nangeh.. sume datang peluk aku, mintak maaf sebab dy0rang tau aku nak pegi makan2 tuh..

kit0rang tunggu punye tunggu, dalam 11 lebey malam baru perf0rm.. korang bayangkan, sempat je kalau aku gi makan2 tuh.. memang mule2 dah kuar dari faculty nak cabut, tapi ajk mlm tuh suh kit0rang stand-by je! bengang gile!! kit0rang sampai tak makan pon gara2 asyik disuap "bentar lagi kalian yach tampilnya!!".. bayngkan, within 24 h0urs, aku hanya telan secawan teh sejuk n 2 ketul kuih plus seketul donat jC0 yg aliaa bawakkan..

setel sume, balik umah, aku tak tau nape, tapi aku rasa bengang gile sampai nangeh lagi.. dah r kene pakse pakai nail dye tadi.. k0ntek sume tak dapat --> nak pinjam peluntur.. pebende ntah nama dy.. last2 terpakse gak t0reh ngan pisau! ye r! aku tak isyak lagik! bengangnye!! sampai 3 pagi aku d0k ngikis kuku aku sambil nangeh, tanye kat Dia, kenapa rase berat gila.. kae, memang juz makan2 je, tapi aku tetap rase aku berhak n patut pegi.. tuk league tuh, aku susah2 tau tak! kene marah ngan orang atasan.. surat2 permohonan kene rejek, buat lagi.. memang tak sebanding ngan kerja2 orang laen, aku tau.. tapi sedey gak!

sekarang tau pe yang aku rase? aku nak letak jawatan as timbalan exc0 sukan & rekreasi.. rase cam tak guna je aku j0in.. dulu aku terime sume jawatan p0n sebab tak sanggup nak t0lak permintaan orang.. skrg, aku nak belajar bercakap tidak.. n tegas! sebabny, at d end, yg rugi, penat n sedey, aku gak.. da tak larat da..


p/s : kanda, sory.. arini dinda tak stabil.. s0 i'm shutting myself.. hp p0n dinda tak on.. es0k ek dinda ring kanda lagi.. sory..

2 ulasan:

M.E.T berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
aliaa berkata...

aja..
sabar2..
aku ksian giler tgk ko smlm..
ntah pape je band yg prform 2..
x best pn..
bek tgk korg dance..


*aku silap bg komen gne blog MET.. sowi..