12 Disember 2009

aku yang tidak berguna


dah lama betul aku tak update entry aku..

dalam selang berapa bulan nih, banyak mende jadi..

tapi yang paling aku ingat, adalah beberapa..kebanyakannya semua wat aku nangeh.. (haha, okay, aku ngaku, aku em0..)

pertama, tyme pagi raya..
semangat aku nak pegi raya kat k0nsulat..ye r, sebab kawan-yang-antara-aku-paling-sayang bagi ak pinjam m0to dy b4 dy blk msia..walaupun sume balik, n aku rindu kampung, tp xpe r..s0 dgn semangatnye aku p0n kuar dgn kebaya n sandal summit-nye..

dah dekat simpang nak masuk jalan ke k0nsulat tuh, aku tetibe kene himpit ngan avanza..agaknya nak cepat sangat, sampai gi h0n2 aku x henti.. terpaksa r aku pecut sbb belah kiri lak ada kete yg sedang dengan amat tenangnya pemanduan dy! ha, bile da dpt p0tong aku, b0leh plak himpit kan..s0 dgn pasrahnya aku p0n jatuh.. mne ley lawan maa.. dgn bantuan dari saksi2, aku p0n angkat m0to, pastu trus cabut balik umah.. adeh.. padahal dah nak sampai daa.. beh,kaki aku dah berlumuran darah tyme tuh..

sampai umah, dah siap balut luka sume, trus g blk lagi..hehe..semangat nak raya tak luntur beb!x pedulik kebaya k0yak ke tidak..plus, dah janji ngan kak amy nak g raya same2..tapi mmg hati dah tak best sangat da nih..d0k pk camne r nak gitau tuan punye m0to neyh..nak msg trus, kang ganggu raya dy..s0, pendek cite bile dy da blk medan bru aku gtau dy..

sedey gile aku teng0k muke dy kecewa..amanah yg dy bagi aku, aku hancurkan.. dy pass kt aku, dgn harapan aku terhibur sket bile raye sens0rang kat cni..tp blk2, m0to dy da nk ancur.. aku tyme tuh rasa nak putar balik je waktu, xnak aku pakai.. seminggu aku nangeh sbb pikirkan dah kecewakan dy..sedey..sangat..

dah beberapa ketika, baru lah aku 0kay sket..selang berapa bulan, jadik lagi isu..

sekali lagi, aku kecewakan dy..ada satu mende yg aku wat dy marah..pagi tuh aku dah kene maki da ngan s0rang member india nih, tp aku rilek lg, sbb aku tau dy mmg cpt hangen, tp pastuh dy dah mintak maaf ngan aku.. tapi bile isu tuh berlanjut sampai babitkan nama dy ni, aku trus g0yah.. mati r aku..

dy betul2 marah..mmg patut p0n, klu aku jadik dy p0n aku hangen.. dah r ngah tid0, pastu bangun2 kene marah, pasal aku lak tuh! adeh..aku betul2 screwed up kali nih..

aku sedeh gile bile dy ckp dy x penah marah camni..aku 0rang pertama yang wat dy marah sampai sebegitu skalik!! ya Allah..hancur gile rasa tyme tuh.. teruknye aku!!! kenapa aku lukakan 0rang yg aku syg..tyme tuh aku rasa nak mati je..aku tau, Nauzubillah..

aku nangeh lagi (macam biase)..tp tyme nih teruk sket aku rasa.. sbb, 1st aku dah dapat title orang-yg-pertama-wat-"dia"-sangat-marah, 2nd, baru perasan aku takde sesapa!! aku betul2 terjatuh kali nih, dan xde satu tangan p0n yang terhulur tuk aku berpaut.. baru aku sedar aku takde sahabat rupenye kat cni.. aku tgk dy, ada nuyu yang tenangkan.. aku? padanla muke.. nampak sangat perangai teruk, xde s0rang pon back-up aku..

kae, mmg aku salah dlm isu nih, tapi xkan xde satu ayat penenang wpun hip0krit k0t tuk aku.. adeh.. sedey.. sangat2 sedey.. aku tak mungkin tep0n parents tuk mende remeh nih k0t.. aten plak sib0k ngan xtvt dy aku rase.. xmungkin aku kcu dy... s0 aku ingat aku adalah sese0rang kat medan, tapi hampa..memang naseb..aku menangeh kat ruft0p peberet aku, dan Allah masih sygkan aku, sbb Dia hadirkan bintang2 temani aku menangeh malam2 yg perit tuh..

aku hancur..mengecewakan dan dikecewakan..huhu..tapi aku kene terima hakikat ni.. mende dah jadi.. sekarang, aku try jalani hidup kat medan nih dgn d0a agar dia yg telah aku kecewakan sudi maafkan aku.. aku betul2 sayang dy..

n tadi, jatuh lagi air mata aku.. aku terpaksa bagitau yg duit yuran kene masuk awal kali nih.. sakitnya rasa sebab memikirkan aku adalah beban terbesar dalam hid0p family aku.. cube kalau aku tak wujud kat dunia, musti, dy0rang tak sesusah sekarang.. kan ni jalan hid0p aku yang berliku-liku, tp kenapa aku mesti heret parents aku? they deserve s0 much better than this.. cube aku takde, mesti dy0rang dah b0leh pegi haji skrg..(T_T)

ruft0p jadi saksi aku nangeh lagi.. aku pandang langit, try cari bintang, tp xde.. malam nih mendung.. lagi aku sedey, sebab dy satu2nya teman yg aku ley nampak tyme aku terjatuh.. tapi tak lama, aku pandang lagi, awan tuh dah beranjak sikit, nmpak da bintang.. ya Allah, aku betul2 bersyukur.. aku tak sendirian.. Dia tak tidur.. Dia Maha Pemurah.. aku yang tak berguna nih p0n dy sudi lagi pinjamkan sinar bintangNya wat teman aku nangeh.. aku bersyukur ya Allah..


saat ni, aku cube jalani hid0p dengan tersenyum.. walaupun dah tertanam kukuh dalam pale0tak aku nih yg sampai saat ini aku hanya mendatangkan kesengsaraan pada 0rang2 terdekat aku.. hanya padaNya aku berpaling, mintak aku cepat2 dapat berubah dari batu galas yang sangat membebankan 0rang menjadi p0hon buah yang dapat membalas kembali jasa (wpun aku tau xkan pernah mungkin) mereka yang selalu disusahkan aku yang tak berguna ni..




p/s : asiah, selamat menjalani kehidupan yg baru.. maaf aku takde es0k kat sana tuk k0, tp d0a aku akan tetap selalu mengiringi langkah baru k0..kem salam kat hubby k?mwax~

2 ulasan:

AnAdKiNg berkata...

babe!!!!!!!!! ko ok x ni? weh, sori aku xde time ko perlukan anyone. aku taktau ape yg terjadi. orang bgtau dkt aku pun, slpas dh beberapa hari kejadian....
weh..ko x sorang2 kt cni..ingat tu! aku ada. klu ko nk somebody teman ko, ko msg je aku. aku xnak kawan aku sorang2. sebab sorang2 itu, it hurts! aku tau..
aku mungkin tak boleh tlg ko lebey, tp aku harap, telinga aku ni cukup utk dgr rintihan hati ko n kehadiran aku sedikit-sebanyak membuatkan ko rasa hepi..
aja, ingat ek, ko x sorang2..tidak akan pernah sorang! aku sayang ko!

Najlaa berkata...

aja, adikku.. baru aku notice entry ko ni ada name aku.. nape beb? ko ada masalah apa ni? jgn sedih2.

ko kene ingat sis, Allah bila menguji hambaNya, kerana Dia tahu bahawa kita mampu mengatasi cabaran itu. Bermakna, kau mampu hadapi masalah itu, kerana Allah telah merancangnya utk ko. Yakin dengan hikmah Allah. ok adik ku?

Anythg, ko drop by at FB page aku. aku ade je utk ko. sibuk ke x tu blakang kire. ni sahabat, teman, adik, punye pasal. =) senyum sket anak gajah ku!