30 Ogos 2009

Shahrul Mubarak~~


setelah Ramadhan ke-9, barulah aku benar-benar dapat merasai nikmatnya bulan yang dijanjikan penuh rahmatNya ni..

baru malam ni aku berjaya menjalankan sunat terawih.. setelah hari2 sebelum ni berhalangan + rasa malas, untung aku dianugerahkan se0rang teman yang sangat cambesh! Ida, aku sangatlah berterima kaseh sebab mengajak tuk sama2 ke masjid dakwah malam ni.. lama sangat hati ni dahagakan nikmatnya sunat ni sampai sempat gak rasa malas tuh singgah.. tanx Ida! i lap u full!!!

aku datang lambat sket, sebab makan lama sangat.. s0, tyme aku datang, dah nak abeh ceramah daa.. aku tunaikan isya' dulu, tu yang tertinggal 2 rakaat pertama.. tapi malu gile! aku r meng0ng! tak tau tmpt amek wudhu' perempuan b0le ikut jalan belakang! selalu dah amek kat umah (berbuka kat luar).. ada ka patut aku maen redah je laluan akhwan.. hahaha! malu gilak! pasni dah tau, takkan aku ulangi perkara yg memalukan tadik! menyut!

masuk2, terjeng0k2 gak r cari ida dll, tapi xde.. belah sana k0t, aku tak pasan.. so aku amek r p0rt paling kiri.. ngah2 pakai telekung, banyak plak mata2 memandang.. aneh plak aku ghase! idung aku tertinggal ke? aku cek, ada je lagi.. pastuh aku tegur r dak kechik depan aku, "Kenapa dek?" ada ka patut dy dan kawan2nya gelak! wah, hangen r aku! aku p0n s0und r dy, "adek ga usah s0lat traweh kal0 dateng t0k ketawain 0rang.." hahaha! meng0ng ak aku? ni kal0 mak aku tau nih musti dy marah! "ada ke ngan budak kechik p0n nak gaduh! xde otak!" hehehe..menyut t0l r aku nih..mak! windu!!!

seyes, sangat lah besh dapat mengerjakan sunat terawih nih.. rasa cam zaman sk0lah dulu.. tyme diri nih masih belum begitu hanyut akan g0daan dunia.. rasa damai sangat, sampai sempat gak air mata menitis sebab terharunya Dia masih memberi kesempatan tuk aku yang hina nih merasai nikmat ni..segala puji bagi Allah..

s0, kengkawan.. meh r kite sesame wat sunat terawih nih! bukan selalu dapat wat.. setaun sekalik jak! ntah2, taun depan dah tak sempat da.. best.. seyes.. bile dah wat sunat ni, baru r betul2 dapat rasa nikmatnya bulan yang penuh dengan kurniaNya ni.. takyah wat banyak2 p0n takpe.. 8 raka'at p0n dah cukup.. best!!! j0m kita wat!!




p/s : es0k merdeka ek? pe nak wat?

Tiada ulasan: