9 Ogos 2009

0spek


masuk tahun baru, 0p da k0z r masuk gak dak2 juni0r..aha! ni yng besh nih! seb bek taun ni aku termasuk dalam panitia 0rientasi at0 kat ind0n nih kit0rg pggl 0spek..name s0pan dy sambutan mahasiswa baru r kire..haha! tak b0leh blah name

Ten, ges wut? aku jadi bir0 disiplin & pr0tok0l! hahahaha! tak b0leh lah! samseng num 2 kat maktab (sebab num 1 ko r!) jadi bir0 disiplin n pr0tokol tuk 0rientati0n! ni kalau warden2 p0mpuan tuh tau k0mpem dy0rang kuarkan mem0 tuk tarik balik keputusan nih! ahakz~! ha, aku tau pe yg 1st tlintas kat pale0tak ko.. k0 musti nak cakap "hancur r bebudak tuh.." kan? hahaha! tak payah, mak aku dah cakap dulu kot..

ha, nih yg aku nak cite.. kan memang tradisi klu 0spek musti r ade perkare yg aneh2 cam kite wat kat maktab dulu kan? s0, antara tradisi yg ada kat cni ada r maen baling2 telur tyme da abeh pr0gram.. tadi aku gi meeting persatuan pelajar2 malaysia kat cni, naek r isu yg kit0rang takleh wat tradisi tuh! wat da heck? aku bengang gile! tapi aku diam jak tadi sebab kal0 k0 tau r kal0 aku da bukak mulut, k0mpem r dak2 tuh kene bambu ngan aku! ha, yg naekkan isu ni, dak2 dari U Islam kat cni..(o ye, kat cni ada 3 U yg ada msian students, s0 kire 0spek nih c0mbine 3 U) pastu salam utk seni0r (kire cam ada menari2 yg bod02) p0n dy0rang tak bagi wat! pastu, paling aku bengang, sesi bebas seni0r (tyme nih r tyme seni0r buli juni0r) p0n dari 2 jam setengah aku wat, dy0rang nak wat sejam jak! wah! bengang gilak aku! dah 3 kali aku wat tentatif tuh, ada jak yg tak puas ati! bengang si0t!

dak2 U yg aku cakap tuh bagi alasan k0non x pr0per sebab maj0r juni0r yg dtg dari U dy0rang lebey tua dari kit0rang.. wah2.. tua-tua gak, tapi k0 tetap juni0r kot! sebab aku igt lagik kat msia arituh seni0r aku maki ada budak juni0r nih panggil aku aja je, xde akak.. memang aku suh dy panggil aku name je sebab dy lagik tua dari aku, tapi kaw2 r kene maki ngan akak tuh.. sebab akak tuh cakap yg penting seni0rity in experience kot..bkn um0! sejak arituh aku pegang prinsip tuh! mane aku tak bengang kes ni jadik!

pastu sesi bebas seni0r yg dipendekkan waktu tadi alasan dy0rang takut seni0r wat benda2 ngarut (dy0rang specify seni0r dr U kit0rang r..) kat juni0r sampai ada lak kang yg benci seni0r.. mende nye!! aku suka hang 0ut ngan kak anje sebab dy penah maki aku k0t tyme aku dulu! cube klu dy tak maki aku, k0mpem aku tak ingat dy k0t! k0 sendirik tau kan camne dak2 kechik yg kite suke p0w dulu baek ngan kite.. c haniza yg aku suke amek mknn dy dulu k0ntek lagik ngan aku skrg!! mane aku tak hangin!!!

pendek kate aku memang kene kaw2 r dlm meetG tadik! even p0st aku p0n dyorang nak ganti ngan dak2 dari U dy0rang.. pale0tak ko! tyme meeting taknak datang! mintak name, ada jak alasan! k0non ngah cuti balik msia.. jumaat nih baru balik medan.. ha, pandai! padahal sabtu da start pr0gram! huh! aku bengang kal0 banyak mulut tapi suh wat keje taknak! banyak lak lu punye alasan! ha, ni mule r aku kasar nih!

k0 tau ten, aku sampai nak letak jawatan jek tadi! tapi pikir aku tetap wajib dtg gak sebab aku p0n 1 0f exco persatuan cam #%$&* @ persatuan pelajar msia kat cni, s0 aku sabar je r.. tapi aku mmg da takde m0od tuk pr0gram nih.. kang, aku mjerit2 kat dak2 tuh ada lak yg maki aku balik!

kepada dak seni0r usu, aku sarankan takyah r k0rang datang.. k0mpem taun nih punyer 0spek buhsan tahap nenek tenuk nak mati!! huh! bengang aku!


p/s : bengang punye pasal, tadi aku melalak sampai h0usemate aku turun n lepak bawah! ahakz~~

5 ulasan:

anjeradzi berkata...

haha terharunye i u suke lepak ng i...hihihi... mmg tade makne la ospek klu tradisi da ditinggalkan. masuk kandang kambeng mengembek, masuk kandang ular melingkaq..da jd adat, bia la tak lekang dek panas, tak berjamur dek ujan..bkan sme senior jahat pun. bygkan klu tradisi raya seperti bersalam-salaman, kunjung mengunjung da jadi tontn menonton wayang n rancangan tv, kn tradisi da diketepikan, maknenye tak menarek la raye kan???

aliaa berkata...

what de fish.. aku bru je nk buli.. aku ltk jwtn la.. mls ar aku jd ajk disiplin.. ko cri org len la aja.. taik btol bdk2 IAIN ni.. ptut la ezzaq kte msti nyesal kalo kerja ngn A*Z*T*U*

AnAdKiNg berkata...

cam HARAM la kan sampai nk suh bdk2 diorg amik jawatan ko! byk songeh! siap diorg esok! klu esok ada wakil dri pkpmi mmg nk kne ngan aku! byk cantik! exco aku diorg nk ubah2! xde ko, ingat diorg leh idop! MT yg sorg ni ade lagi la!!!! eiiiiii! cam haram jadah la kan bdk2 sok bgs tu kan! bca blog ko mmg bengang la kan! eh, meh aku nk col ko r! geram lak aku! (btw sori memaki lam blog ko!)

Lights of Peaceful berkata...

betol kata kak anje. Masuk kandang kambing, kenalah mengembek sama2.

Salah satu sebab kita wat tradisi tu sebab nak bagi junior jadik keras/tabah ckit. Dok medan ni semua kena buat sendiri. Org2 kat sini plak bahasanya kasar2. Kalau tak kuat, kan tertekan untuk first few months. Bila kenal senior, senang nak mintak pertolongan atau tanya pendapat. Ospek bukannya orang suka2 nak buat dan buang duit. Berlaku pun sekali dalam seumur hidup masing2.

Lagi satu kan aja, aku ekceli akan pelik tengok tentatif. Masa kita ospek dulu, nak solat saja dah kelam kabut terkejar2 takut kena teriak apak. Aku tak rasa semua pious giler nak punctual ikut aktiviti kerohanian (nasib baik tak buat qiyamulail!)

Aku taknak ah amik gambar diorang nanti. Nanti org konfius ni kem ibadat ke, atau OSPEK. hehehehe.

Camino Palmero berkata...

pale otak die arr....aku bengang..dalam ati arr..aja,n kawan2,time meeting,aku nak bukak kes nie..sape2 yg melawan aku,,siap arr..bile meeting??kite wat ESOK gak!!