1 Februari 2009

..:: cahaya ::..

aku baru balik dari majlis perasmian festival nur islam kat fkg (fakultas kedokteran gigi)..

masih terngiang di kuping telinga akan lantunan merdu nasyid yang dipasang saat video jalan pulang ditayangkan..

aku tak tahu lagu siapa, tak pernah dengar pun lagu tuh..

tapi lirik dia betul-betul menyentap sampai mataku sempat bergenang sejenak..

antara yang aku masih ingat..

"dosaku menggunung tinggi, namun taubat tak pernah ku tepati"

"Rahmat-Mu meluas langit, namun terlalu sedikit yang ku syukuri"

lebey kurang camtuh r..tak berapa ingat sangat..

buatku tersedar..betapa aku sering melupakan Dia yang paling aku cinta..

tapi kadang-kadang aku rasa aku tak layak mengaku rasa cinta ini..

kata cinta, tapi perangai ntah pape ntah..

akhlak jauh dari yang dituntut..gaya hidup lagi r tak boleh blah..

adeh..camne neyh..nak berubah..tapi kenapa selal0o jak tak jadi..

ada jak alasan..ada jak yang rasa tak kena..


BILA MENTARI BERSINAR TERANG
TERPANCAR CAHAYA SURIA
MEMUJI KEAGUNGAN TUHAN PENCIPTA
MENGINSAFI KEDHAIFAN

BILA MENTARI MENGHILANG DIRI
TERBIT PULA KENANGAN LALU
TERTUNDUK KU PASRAH SEDIH KU MENYEPI
HANYUT DALAM ARUS BERLIKU

OH TUHANKU YANG KU ESA
AMPUNILAH HAMBAMU
BERIKANLAHKU KEKUATAN
MENGHARUNGI MENAHMU
KU POHON RESTU HIDAYAH DARIMU
RAHMATILAH HIDUPKU
TERIMALAH OH TAUBATKU PENGHAPUS SEGALA DOSAKU

YA KARIMMM,YA ALLAHHH,YA RAHMANNN,YA RAHIMMM..
DERUAN OMBAK MENGHEMPAS PANTAI
BERGELORA DI PUKUL PANTAI
HIMPUNAN BUIH DITEPIAN
IA TIDAK BERKEKALAN
BEGITULAH HIDUP MANUSIA




p/s : betapa aku rindu & dambakan hidup seperti hidupku waktu di smka dulu..(T_T)

1 ulasan:

Unknown berkata...

Hajar... aku nk inform, aku dh tukar alamat blog aku ke http://redzuannorazlan.blogspot.com

link ngan aku k? Huhuhu... ko dh nampak cahaya, aku bila la pulak?