28 Februari 2009

macam-macam ada..

tadi baru bersembang ngan member lame..sian dia..lama x kontek, tadi baru terungkap banyak cerita..baru-baru ni aku tau dia kawen.. Alhamdulillah..sampai dah jodoh dia.. tapi yang peliknya, dia bukan kawen ngan boyfren dia.. padahal dari dulu aku kenal dia, dia memang sayang sangat ngan mamat tuh.. hmm.. tadi baru dapat tanye kenapa.. rupa-rupanye boyfren dia kene kebas ngan member baek dia.. dahsyat kan? camni ceritenye..

member aku, kenal mamat, M tuh dari member baek dia, T.. mulanya, si T tuh memang rapat ngan M.. mase tuh si M ngah kapel ngan minah laen.. so si T ni kire cam jadik tempat M mengadu kalau ada pape prob.. seingat aku lah kan, member aku ada cite yg awek lame M memang bermasalah sket.. so si M ni selalu meluahkan perasaan kat T..sampai satu hari, si T ni kapel ngan sorang mamat..tapi mamat tuh tak suka awek dia rapat ngan M.. jeles.. ye r, jarang pompuan ngan lelaki jadi besfren tanpa rasa cinta.. so T ni terpakse jauh ngan M.. dari situ member aku rapat ngan M, sebab T suruh.. kate die, t0long ganti tempat dia tuk dengar keluh-kesah M.. so, dari situ member aku kenal n rapat ngan M..

dalam setahun diorang rapat, si M ni suka plak ngan member aku.. so diorang p0n bercinta r.. lame gak diorang kapel.. dari sekolah.. so dalam 4 taun da.. lame kan? padahal member aku tuh ramai yang minat dia, tapi dia memang setia.. k, sambung.. dalam 4 tahun 2, hubungan T ngan balak dia tak kekal.. so si T rapat balik ngan M.. ha, yg aku salut ngan member aku, dia x jeles pon.. dia kate, dia percaye di0rang dua.. ye r, dua-dua tuh dia sayang; 1 sahabat dia, 1 kekasih dia.. bagus kan? so dia x kesah kedekatan T ngan M.. pastu, dia selalu cakap yang kalau tak kerana T, dia mungkin takkan sebahagia sekarang (masa tuh r), dianugerahkan M dalam hidup dia..

so, masa berjalan, sampai satu hari, member aku start dengar cite2 tak besh tentang M n T.. tapi dia wat bodo jak.. dia rasa orang len dengki ngan hubungan diorang bertiga.. tapi satu hari, dia ternampak gambar T berpeluk ngan M.. tuh pon secara tak sengaja.. terkejut r dia.. tapi minah ni lembeb gile!! bengang aku! dia boleh rilek lagik! since M tyme tuh ngah practical kat negeri len, so dia bole plak tunggu mamat tuh balik kL seminggu l8r!! adeh..sabar gile minah ni! padahal kalau aku mesti da serang si T sebab T memang satu faculty ngan dia.. tapi dia tak buat sebab dia kate, dia xnak hubungan dia ngan T rosak dulu.. gilak tak??baek gilos!!

bile M dah balik kL, member aku pon tanye r leklok.. tuh pon dia siap bawak mamat ni dinner kat fav cafe diorang.. adeh.. layaann.. tau pe jadi? mamat tuh terus melenting!! pastuh, bole plak dia maki member aku! dia kate member aku tak pecaye dia! so dia rase tercabar..APAKAH???!!! hehehe..sory, t'emo plak! so, pendek kate, malam tuh gak diorang putus.. setelah 4 tahun.. sayang kan? tapi yang kelakarnye tak logiknye, mamat tuh yang mintak putus.. adeh..

member aku sedey gile.. sebab dia sayang gile mamat tuh.. dia pernah gitau yang dia tak pernah terbayang tuk kawen ngan orang len.. sejak malam tuh, si T ni terus berubah ngan dia.. tak tegur langsung.. siap wat muka kalau terserempak kat campus tuh yang paling aku tak boleh blah! macam member aku plak yang amek boyfren dia.. s0, lagi r member aku ni hancur, sebab dia sayang sangat T.. sian dia.. salah sayang orang.. bole lagi sayang kat orang camtu.. dalam 2 minggu hidup dia cam zombie..


tibe2 mak dia kata ada orang masuk minang dia.. dan seperti kite tau yang dia da kawen skrg, maksudnye dia terima r lamaran tuh.. katenye anak kawan mak dia.. tapi member aku aku ni baguih tau tak? dia gi jumpa mamat yang minang dia tuh (mamat tuh pon minang sebab mak dia mintak), bagitau yang dia baru patah ati.. dan tak mungkin hati dia bole terbukak tuk orang lain dalam masa terdekat ni.. yang bestnye, mamat tuh cakap, dia tak kisah.. dia tak pernah bercinta, sebab b4 ni dia focus study gile (an architect graduated 4m Scotland, sponsored by The Star Education Fund - Scholarship Awards)..dia kate, bila nanti dah sah, dia akan cube gak pikat member aku.. Subhanallah..bapak r!! cam cite dalam novel siot!!! jeles tahap dewa aku!!

tuh r..aku rasa epy gile dengar.. walaupun aku bengang gak kat member aku ni sebab dia dok ingat lagi si T n M.. haisy! tak tau nak cakap pe.. aku paling benci bile dia cakap yang kadang2 dia rase T memang berhak amek balik lepas pinjamkan M kat dia tuk 4 tahun.. adeh.. ada gak lagi orang mulia camni.. aku rase untung gile sebab dapat berkawan ngan dia.. dan aku puas ati.. Allah tuh Maha Adil.. dia dah siapkan seseorang yang baik hati n layak tuk member aku ni.. memang kite rase kenapa hidup ni kadang2 pedih, tapi sume tuh ada hikmahnye..ye..aku tau korang da bosan dengar pepatah ni, tapi..tulah hakikatnye..

kepada member aku tuh, sudah2 r tuh.. move on gurl.. memang 1st love tuh paling dalam, tapi bukan rezeki ko..ko sendiri tau yang rupe2nye slame nih T cakap yang bukan2 kat M pasal ko kan? watpe lagi ko sayang orang tak sedar diri camtuh..plus,aku da tgk gambar hubby ko (jgn mara ina, aku yg pakse dia hantar), dan aku percaya dia takkan sia-siakan ko.. hargai dia k? aku akan sentiasa doakan rumahtangga korang bahgia slal0o..amin...tke cre ait?hehe..kem salam kenal kat hubby ko tuh..



p/s : cite ni sume aku dapat dari adek korban..hehehe..sebab tuh detail gilak! kalau nak korek dari member aku sendri, hm, jangan harap r..hihihi!~piece..n i'm out!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pada suatu hari,H bertemu dengan K, lalu mereka bercinta. tetapi, abang H, I pula putus cinta dengan aweknya, N dan bertemu dengan J pula.D pula yang merupakan kawan baik K bertemu jodoh dengan Z dan menamatkan zaman bujang mereka di bandar T.

apakah..?

eh, rindu ko ar aja

aliaa berkata...

perghhh..

graduate from scotland..??

hee~

buntalnakal berkata...

hahaha! ko fenin ke ngan cite aku?
hahaha..weyh..windu ko gak..adehh..